Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Jonathan - 9 mars 2008 16:57

Då har man avverkat ännu ett sportlov utan att åtstadkomma särsklit mycket. Mitt sportlov har jag spenderat i min stuga i Åkersjön (som ligger cirka en timme från Åre) med familj och vänner, jag tog mitt terrängskoter licens för någon månad sedan så jag har invigt det genom att köra skoter tills jag fick kramp i gastummen. resten av tiden har jag spenderat i den lokala skidanläggningen som består av två nedfarter och en ankarslift, sjävla backarna är inte mycket att hänga i julgranen men det abnormala snömängden är däremot det. Det snöade nästan konstant medans vi var där och varje dag låg det ett nytt lager puder i backen och det gör det hela mycket bra.


Jag passade också på att hyra en snowboard en dag och det är en sjuhelsikes upplevelse varje gång, jag har att vagt minne av att jag har åkt snowboard i mina yngre år utan att komma särskilt långt men den här gången tyckte jag det gick hyfsat bra, efter några enträgna försök så lyckades jag åka lift, svänga åt alla håll och stanna till min stora förvåning.


Jag spenderade också en dag i Åre med några vänner som jag hade träffat på en resa till Kap Verde (som också var den sämsta resan jag varit med om, spydde i 24 timmar efter ätit gammal melon) och det är alltid roligt att få åka lite riktig skidåkning och jag fick också uppleva den mytomspunna "rockgondolen" som ska finnas i liften VM8 och det var en gondol med lite rockinspirerad inredning och med musik strömmande ur högtalarna och det var en häftig upplevelse, vi stod nog och väntade minst en kvart på att just den gondolen skulle komma men nu i efterhand kan jag bara säga att det var värt det.

Jag stötte på lite folk från Sundsvall också bland annat Johan och Isak från skolan och några fler.


Nu får det räcka, i morgon ska man tillbaka till helvetets sju kretsar inkarnerat till ett gult f.d sanatorium.

 Hej svejs!

Presentation

Omröstning

Du är...
 10 - 12 år
 13 - 17 år
 18 - 20 år
 över 20 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards