Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

I goa vänners sällskap

Av Jonathan - 25 januari 2008 18:14

Det är många som inte förstår hur bra det är att ha några goda vänner, jag ser lite fram tills man blir äldre kanske runt fyrtio och har ett hyggligt jobb och så kan man bara ringa någon gammal vän och fråga om man kanske ska dra och käka lunch tillsammans och ha det jävligt trevligt. 

Jag och några vänner har gjort en deal att när vi går i gymnasiet så ska vi försöka undvara någon lunch i månan med varandra bara för att hålla vänskapen i liv.


Har ni någonsin hoppats att en vän som har problem med något ska rådfråga dig, så är jag iallafall, när jag hör att någon nära vän har fått problem så brukar jag tänka "undra om han vill ha min hjälp?". Men sen brukar jag tänka efter och komma fram till att mina råd brukar bara göra saker värre och då låter jag någon annan ta hand om det.


Jag hörde ett till lite lustigt uttryck för att kalla någon person för korkad nämligen "Han har inte alla päron i korgen.", jag har hört "inte alla hästar i hagen", "hissen går inte hela vägen upp" och "Inte alla bestick i lådan" och många fler men just "inte alla päron i korgen" vad vill man med det? det låter inte ens bra! och hur många har egentligen päron i korgar nuförtiden!

Jag blir bara förbannad när jag hör det och tycker det låter helt absurt.

En person som jag känner skulle nog nu klämt till med uttrycket "man vill bara bajsa i en mugg" och historian bakom denna ska vi inte dra upp för den innehåller ett korkat "white trash" som en annan vän skulle ha beskrivet personen i fråga, plastmuggar och mänskliga fekalier.


För er som undrar så är White trash personer som vanligen kommer från södra staterna i USA och som har det sämre än en medelinkomsttagare och är ofta också kvinnomisshandlare och alkoholister.


Nu får det räcka med verbal diarré för den här gången.

Tack och adjö, ge mig inge spö! (den kom jag på helt själv)

 
 
Eric

Eric

27 januari 2008 00:33

mkt bra och informativt inlägg må jag säga :)

http://paggen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonathan - 15 juni 2008 14:00

nu är jag tillbaka! jag kände att jag har fått lite tid över och utnyttjar den då till att återuppta bloggen som har legat på is ett tag men nu ska jag försöka skriva när jag har möjlighet.   //Er käraste Karre ...

Av Jonathan - 30 mars 2008 12:45

Då har man förslösat ännu ett underbart påsklov utan att lyckas åstadkomma något förutom att bidra till växthuseffekten med sjuka mängder skoterkörning, det är ungefär det ända jag har gjort på lovet men jag säger inte att jag har gjort det för intet...

Av Jonathan - 17 mars 2008 20:08

Imorgon är en av de roligaste dagarna på hela det långa skolåret, och det är inte precis överflöd av roliga evenemang under den tiden men just det här är det. Nu har jag drygat ut det här länge, vi ska med hela skolan till Vemdalen hela dagen och det...

Av Jonathan - 16 mars 2008 10:55

Varför måste så mycket i livet vara så sjuhelsikes svårt. Varför kan man bara inte fixa vad man nu vill ha åstadkommet bara genom ett knapptryck, det ska iallafall bli min framtidsvision, att förenkla världen för våra efterlevnande t.ex förenkla hand...

Av Jonathan - 9 mars 2008 16:57

Då har man avverkat ännu ett sportlov utan att åtstadkomma särsklit mycket. Mitt sportlov har jag spenderat i min stuga i Åkersjön (som ligger cirka en timme från Åre) med familj och vänner, jag tog mitt terrängskoter licens för någon månad sedan så ...

Presentation

Omröstning

Du är...
 10 - 12 år
 13 - 17 år
 18 - 20 år
 över 20 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards