Alla inlägg under januari 2008

Av Jonathan - 31 januari 2008 19:03

ska bara gratta min kamrat björn på sin sextonde födelsedag, om det är något att fira... Se'ya on the road mate!

Av Jonathan - 28 januari 2008 18:53

Nu tycker jag mitt bloggande sakta men säkert börjar gå mot ett beroende. Man känner stress från sina trogna läsare att man måste skriva inlägg hela tiden. Jag troddd det räckte med ett inlägg om dagen men då sa någon atf man måste ha cirka tre inlägg om dagen och det kom som en chock för mig. Jag känner att jag alltid har brist på material och då kim jag på idén att skriva ett inlägg im just brist på material, smart va?

Av Jonathan - 25 januari 2008 18:14

Det är många som inte förstår hur bra det är att ha några goda vänner, jag ser lite fram tills man blir äldre kanske runt fyrtio och har ett hyggligt jobb och så kan man bara ringa någon gammal vän och fråga om man kanske ska dra och käka lunch tillsammans och ha det jävligt trevligt. 

Jag och några vänner har gjort en deal att när vi går i gymnasiet så ska vi försöka undvara någon lunch i månan med varandra bara för att hålla vänskapen i liv.


Har ni någonsin hoppats att en vän som har problem med något ska rådfråga dig, så är jag iallafall, när jag hör att någon nära vän har fått problem så brukar jag tänka "undra om han vill ha min hjälp?". Men sen brukar jag tänka efter och komma fram till att mina råd brukar bara göra saker värre och då låter jag någon annan ta hand om det.


Jag hörde ett till lite lustigt uttryck för att kalla någon person för korkad nämligen "Han har inte alla päron i korgen.", jag har hört "inte alla hästar i hagen", "hissen går inte hela vägen upp" och "Inte alla bestick i lådan" och många fler men just "inte alla päron i korgen" vad vill man med det? det låter inte ens bra! och hur många har egentligen päron i korgar nuförtiden!

Jag blir bara förbannad när jag hör det och tycker det låter helt absurt.

En person som jag känner skulle nog nu klämt till med uttrycket "man vill bara bajsa i en mugg" och historian bakom denna ska vi inte dra upp för den innehåller ett korkat "white trash" som en annan vän skulle ha beskrivet personen i fråga, plastmuggar och mänskliga fekalier.


För er som undrar så är White trash personer som vanligen kommer från södra staterna i USA och som har det sämre än en medelinkomsttagare och är ofta också kvinnomisshandlare och alkoholister.


Nu får det räcka med verbal diarré för den här gången.

Tack och adjö, ge mig inge spö! (den kom jag på helt själv)

Av Jonathan - 24 januari 2008 15:32

Gissa vad jag skriver det här ifrån? Från min nya ipod! Tänk vad man kan åstakomma med dagens teknik, det är lite klumpigt men det går faktiskt ganska bra. Ett och annat stavfel och feltryckning blir det allt men det får man ta. Dom har gjort det så smart så att tagenterna sitter som på ett standard werty tagentbord så alla som kan skriva på dator lär sig till slut att skriva på ipoden också. Nu orkar jag inte skriva mer så nu tackar jag för mig,obs. Det här var inget seriöst inlägg, jag tyckte bara att det var så jävla coolt!

Av Jonathan - 23 januari 2008 20:31

Då har man tagit ännu ett steg till mot sin sista kalla viloplats för jag fyllde nämligen år i måndags och kom äntligen ur grundskoleåldern. Nu behöver jag bara vänta tills sommaren och sedan slipper jag djävulens eller Peters Sipens påfund med grundskola. En klasskamrat har tydligen jämfört Peter Sipen som Belsebub och allt ont i världen är på grund av honom, det är som att det var han som öppnade Pandoras ask men då skulle den inte heta Pandoras Ask utan istället skulle den heta Peters Ask och det låter inte lika häftigt eller käckt som min NO lärare skulle ha uttryckt sig. men då skulle man kunnat kalla den Ärekfjollans eller Stjärtgossens Ask men då skulle kanske man nog få hatbrev hemskickade från diverse Homosexuella medborgare i Sverige och resten av världen.

 Jag kan fortfarande inte fatta att man firar en människas färd närmare och närmare graven eller firar man att man har överlvet ett år till i den hårda och hänysnslösa värld vi lever i? Eller kan det vara så att man firar att man har fått ett års mer kunskap coh mognad? Ja det är allt en besynnerlig högtid just födelesedagar


Det var allt för den här gången

Tack och Hej, Leverpastej!

Av Jonathan - 17 januari 2008 16:00

Då var det dags igen

Igår hade vi den sämsta friluftsdagen genom tiderna, jag är mycket tveksam över om det kunde blivet så mycket värre... Tänk er att försöka åka skidor i en frys som någon avfrostar samtidigt, då vet ni ungefär hur det var...

Backen som var vald för denna friluftsdag är den utan konkurrens sämsta backen i alla kategorier i Sundsvalls kommun, den lutar inte, den är tråkig. den är dåligt byggd, alla hopp och railar var avstängda och den var hård och opreparerad. Om inte det vore nog så regnade det och det var fem grader varmt ungefär, så om man ska fatta sig kort den sämsta friluftsdagen i världshistorien.


Men en mer positiv sak är att idag fick jag äntligen efter åtta månaders smärta och tandgnissel fått tagit ut mina s.k stötdämpare. För er som inte vet vad stötdämpare är så ska jag förklara, Stötdämpare som i mer professionella munnar heter "Hersts" eller kallas gångjärn och det är som två metallcylindrar med tillhörande piston som man monterar på tandställningen för att motverka överbett. Jag skulle egentligen tagit bort dem på måndag (som för övrigt är min födelesedag) fick jag ta bort dem idag för jag hade några ärenden på Sundsvalls tandvård. Det enda problemet var att jag skulle ta röntgenbilder också och det tog sin lilla tid så först fick jag vänta 20 minuter på att tandläkaren skulle ordna tid åt mig och sedan ytterligare 40 minuter fick jag vänta på röntgenläkaren medans hon åt lunch så lite trött blev man.


Det var allt för idag. Tack och hej leverpastej!

Av Jonathan - 14 januari 2008 17:45

Jag satt alldeles nyss och spånade med en kamrat om vad jag ska ha med i nästa blogg och då kom han med förslaget Carl von Linné och det var en bra tanke. Först av allt tycker jag Carl von Linné är en rasist, han var den första människan som började dela in människor i olika raser och värderarde de olika raserna och självklart så var de vita s.k caucasianerna finast medans de svarta var den lite mer primitva och dumma rasen. Carl von Linné var också korkad nog att döpa alla djuren till latina namn som t.ex Lynx lynx och Lumbricus terestrius, tänk om han istället skulle ha döpt alla djur till svenska namn så istället för Canis lupus som är varg kunde han döpt den till farlig hund och istället för Lynx lynx som är lodjur så kunde den hetat Stor katt med Tofsar och istället för Lumbricus terestrius som är latin för daggmask Kunde den hetat slibbig miniorm. Med andra ord så var Carl von Linné en nolla om man frågar mig, men tänk över det, vad gjorde han egentligen? han vandrade runt i skogen som någon jäkla pojkscout och hittade på namn åt alla djur och växter han råkade stöta på.

Nog om det, Om cirka 18 dagar ska jag göra det största beslutet i mitt liv, jag ska nämligen välja mitt gymnasium. Jag har haft sådan grym beslutsångest flera veckor och många vänner har tjatat att jag ska gå samma gymnasium som dem fast jag är totalt ointresserad av linjen. Men beslutsångesten gav med sig när en go vän sa att han valde et gymnasium där ingen han kände gick eller skulle börja för han ville träffa helt nya personer utan att behöva dra med sig alla misstag från sina år på grundskolan och det rådet gjorde det hela mycket enklare, nu lutare det mot att det blir en Teknisk linje och där kommer jag säkert att hamna. Ett litet råd till alla andra som står inför gymnasievalet: Skit i vad dina vänner säger och gör som du själv vill, om du nu börjar på en skola där du inte känner en kotte (eller ekollon för det laget också) så ta det bara lugnt, du lär känna nya människor på ett kick.


Det var allt från den här glappkäften, tack för att ni tog er tid att läsa...



Av Jonathan - 12 januari 2008 02:16

tänkte skriva något men jag är för trött nu och det får vänta tills imorrn då jag har tid över...

Presentation

Omröstning

Du är...
 10 - 12 år
 13 - 17 år
 18 - 20 år
 över 20 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards